tisdag 11 december 2007

11 December 2007


Nu är mitt huvud dimmigt/snurrigt. Alla dessa människor som man möter
varje dag. Det är fascinerande och samtidigt väldigt tröttande...

Lilla E. blev passad av gamlamommo och moffa.

Jag begav mig till jobb; avslutning av kursen:
gemenskap och trevlig samvaro.Vilket innebar
sång och skratt, taffligt gitarrspelande av mej,
utdelande av godispåsar, diktläsning, beskådande
av julpynt och allhanda förmaningar från
äldre damer som nog ansåg att mannen har rätt
att gå i frysen och plocka ur kakburkar -
utan att jag ska bli arg.-Säg förlåt! sa dom.(tanterna)

Köpte plättar åt familjen - träffade min man för
plättutbyte - typ.

Åkte upp till fh (församlingshemmet) och yrade
runt med lucia och tärnor. Gav mej själv terapi
i form av kryddbollen...Till alla läsare:
bild kommer i morgonkväll. Det var ett drygt jobb
med den bollen. Jag köpte 3 nya nejlikpåsar
och dom tog slutt, bara så där.

Vi förflyttade oss till ky (kyrkan) och övade
alla olika skeden av luciakröningen m.m.
Luciaföljet kunde inte ännu!!!!! sina sångtexter.ARGH.
Jag som hade sagt att de måste kunna dem idag - pakko.
Aja.baja er om ni inte kan texterna idag.
Det struntade dom i.

Var in till S-butiken och returnerade den torkade frukt
blandningen med bismak nr.0849.Köpte en fryst pizza
med mozarella och en Allt i hemmet (schhhh).
SMulade auraost på pizzan och gräddade=gott!

Syster + lilla bebisen hälsade på. Gulle-bebis
och gulle-syster. Vi skrattade åt olika
pinsamheter. Jag prövade min kina-klänning-
modell väldigt tight. Skall eventuellt iskruda
mej den på ett bröllop. Den som lever...
Det blir till att köpa en väldigt slimmande
kroppsstrumpa för att det skall se stiligt ut.

Godnatt!

Inga kommentarer: