onsdag 12 december 2007

12 December 2007


Fotograf: Johan Strand

Ij vilkin dig - hilt itrilig illtsi.

Lilla E. till dagis.

Jag till Vörå MI samt Halpa-Halli.
Träffade 8 bekanta.

Provade en underbar kjol med tyll.
Var halvnaken när en kvinna utan att be om ursäkt
drog draperiet åt sidan och frågade om jag sett
hennes handskar.(!) Jag var litet tagen av det faktum
att min avklädda kropp syntes ut till alla 8 bekanta.
-Ne-e, sade jag efter att ha lyft på min kläder.
Varpå kvinnan släppte tillbaka draperiet och utbrast:
-Men herreguud, vann e di tå!
Hon bad alltså inte om ursäkt överhuvudtaget.

I något skede av HH-visiten blev jag nästan medvetslös(ironisk)
och gick till kassan.Åkte hemåt.

Rev och slet i olika högar.

Åkte med J. till frissan för klippning.
Han är väldigt långhårig. Frissan
tunnade ur och klippte opp,
det blev mycket bättre!

Resten av dagen är enbart yrsel och vånda.
Stress,lämna barn hos farmor,öva julfridssånger, stress,
luciaband, gråtande tärna,
hjälpande moster,gråtande tärna 2, jag tänkte också börja
gråta...Lussetåg.Jultablå.Präst.Sång.Morogobb.Godispåse.Städa.Hem.
Tanklampan blinkar frenetiskt. Tanka. Hem.

KRYDDBOLL!

Såg två ekorrar springa över vår väg idag.

Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du förgyller min dag!
Kryddbollen blev fin!
Syster Yster

Anonym sa...

Ja nu har jag suttit o skrattat åt dina inlägg, nej inte hånskrattat utan skrattat för att jag kände igen dej/mej och vet vad du menar.
Luciatåget blev fint. Idag e det en ny pärs med Lucia på backan.
Kerstin