fredag 14 december 2007

14 December 2007






Steg upp tidigt i morse!
Mannen gjorde upp en brasa i spisen.
Jag värmde bastun och satt där en stund.
Väckte lilla E. försent.
Körde överhastighet till jobbet.

Yrsel i vårt samlingsrum-
förväntan låg i luften över
det hägrande julbordet.
Det avnjöts senare (dock inte i
samlingsrummet).

Planerade hela julhelgens
psalmsång med chefen.
Mycket bra!!

Ackompanjerade 2 äldre herrar i fh.
Men först kokade jag kaffe åt dem...
Inte mitt initiativ - tyvärr.

Körde hemåt. Jag var så arma trött
att jag höll på att somna flera gånger.
Vred från varm till kall luft osv.

Nu har stora E. och jag kokat risgrynsgröt.
Jag har hunnit sova! Dricka kaffe...

För tillfället ett helt omotiverat
pepparkaksbak på g. Vill så gärna
få dekorera fint på kakorna - därför.

Hej,hej!

Inga kommentarer: