torsdag 13 december 2007

13 December 2007


Ett litet kort inlägg får det bli.

Luciadagen har firats. Jag mötte Oravais
lucia med tärnor på gårdsplanen till ett
av de tre ställena som besöktes under morgonen.

Jag insåg att det var luciaföljet när jag såg
röda sidenband som hängde ut genom bildörren...
Flickorna var nöjda sånär som
på en liten gubbstrutt som sagt-jag citerar;

-e i bara jeekelskape e de.
-e i tokode såm int jäär naa!

Ridå.

Lussandet fortsatte. Jag skrev en massa julkort
till min kykör och barnkör. Åt jägarbiff m. svampsås
Atrias=iik.Fick en massa pepparkakor av svärmor.
Besökte loppis.

Mera lucia på kvällen; luciakröning i ky.
Massor med folk.

Såå trött!
Öppnade en aladdinask.
Träffade mamma och pappa hemkomna från
1 veckas semesterresa.

Det ovanstående hände i litet omvänd ordning.
Har nyss vaknat upp och kom på att jag inte
vill missa en dag med skrivandet av bloggen.

Godnatt!

Inga kommentarer: