lördag 2 januari 2010

Tålamod


Jag övervann för ca ½ timme sedan min impuls att skrika åt maken
som jag hoppades röjde bort målarburkar m.m från vinden och det som skall bli
vår toalett någon gång eftersom trycket nu börjar vara stort -
på vår enda wc-stol och dusch.
Mannen röjde inte - utan låg på mage i vår säng och läste en Grishambok.

Nu har jag ätit paj från igår med oliver, feta, rödlök, soltorkad tomat och rucolasallad.

Vi ska till Björköby ikväll.

Det är kallt.

Mina händer är nariga och torra eftersom jag är den bästa hemmafrun i världen.

Jag har bakat sega solrossnittar.

Jag vill åka till Italien igen. Mannen vill åka till Småland.

Hepp.

3 kommentarer:

mariavivianne sa...

Hurraa!
Jag blir så glad när jag seer dig....

Fin illustration, mycket verklighetstrogen :-). Hälsa objektet.

mariavivianne sa...

Nu har jag länkat dig i min blogg!
Kram!

Anonym sa...

Att läsa är väl viktigare? ;-)