tisdag 5 januari 2010

Plånboken


Detta var dagen då jag och 4 barn begav oss iväg till Vasa simhall för att - simma.
Framme upptäcker jag att min plånbok tyvärr är kvar hemma......arghh.
Ringde svägerskan, ringde syster, ringde mamma.
Mamma kom med den goda idén att jag skulle besöka Kvevlax Sparbanks
Vasa-filial :-) Och mycket riktigt - där får jag lyfta pengar (trots att jag saknar identitetshandlingar)
eftersom kvinnan bakom disken känner igen mej :-)
Hurraa för det lokala ute i den stora världen.

Vi simmade. Fanns gott om svängrum.
En mamma ropade till sin son: "valmentaja nauraa sinulle!"
Varefter hon på ett handfast sätt visade sin son hur han skulle simma.

Jag har en otroligt fin mini-gerberabukett som pryder vårt badrum!

Vi har ikväll språkbadat jag och min familj då fina tandem-kompisen Noora
och hennes familj gästat oss. Gick hur bra som helst ;-)

Jag har lyssnat till Jussi Björling som sjunger "O Helga Natt".

Jag har lärt mej att det är skillnad på barett och basker - tack P:s fader!

Jag har ätit auraost och päron bland mycket annat.

Nu laddar jag upp inför morgondagens gudstjänst - och åter
ibruktagandet av vårt församlingshem.

1 kommentar:

mariavivianne sa...

Så fantastiskt att det ordnade sig! Vissa saker är enklare i Österbotten... Här hade man nog inte fått lyfta pengar knappt ens med id ;-)