fredag 22 januari 2010

Kåååålhovo


Jag hade problem häromdagen:

Lilla äter inte så värst mycket frukt.
Om man inte räknar multitabs....

Han fick välja frukt i butiken.
Då ville han ha vattenmelon -
tyvärr var den melonen på väg till soptunnan -
inte fräsch alls. Men då kom han på att han kunde
ta vitkål - det är en frukt! Jag lät honom få leva
i den föreställningen ....

Sagt och gjort. Vi tog ett jättekålhuvud och skulle bara väga det.
Jag tryckte på knapp nr.62 som var vitkålsknappen - tryck -
bzzzzzt - ut kom en lapp där det stod -gul paprika.
Väldigt dyrt med 1,5 kg paprika.

jag gjorde om proceduren 2 gånger ytterligare.
Därefter hämtade jag en expedit och sa till henne - jag citerar:
-Jag veit int om e e jaag såm e mjölo? elo va e ji!

Expediten trodde inte att det var så illa med mej - hon
tog kålhuvudet -tryckte på knapp 62 och bzzt -
UT KOM EN VITKÅLSLAPP! Argggggg!
Hur kunde detta ske?
Teorier?

Vänliga hälsningar: ett kåålhovo.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lustigt:) Ja, hur det kunda komma sig att endast expediten fick ut rätt lapp kan man ju fråga sig för jag tror ju inte att du je mjölo:) Hoppas att han tyckte om sitt kålhuvud! Kram Yvonne

Stinas mys sa...

Tack! Kram tibaks!