söndag 3 januari 2010

Potatismos


Jahupp.

Igår när vi kom fram till huset vi skulle gästa -
visade det sig att värdfam. hade glömt bort oss :-)
Vi lånade således en nyckel till deras hus av gamla
faster i grannhuset och gick helt sonika in för att
där tända stearinljus i mängd.
Katten blev väldigt glad över att vi kom i alla fall.

Medan vi gick husesyn hade värdinnan panik i bilen på väg hem och skrek
följande: 1.jag döööör 2.Va piinsamt 3.Va ska vi bjuud på
Detta upprepades om och om igen till dess att hennes bröst
blev helt uppjagade och började läcka - då hon är en ammande mor.
Detta fann jag synnerligen komiskt!

Efter ett tag kom värdfam. hem och då blev det minsann
brasa i öppna spisen och blåbärspaj bland annat gott!

Idag har jag besökt ödemarken...laande och varit på gudstjänst
tillsammans med 11 andra. EN liten skara. Men ack så bra i alla fall.
Efteråt servering med drömmar och kanelbullar.

Jag har förlagt mina bästa vantar. Och min bilkompis var glad över sina
öronlappar.

Jag åt potatismos och knackkorv hos svägerskan och min son
tog sin farmors vinteskor istället för sin systers vinterskor
(som han lånar) tills i morgon då han skall få egna....Eller nya.

Bra dag. Övar på tålamodet.

1 kommentar:

a-k sa...

ja sklattal.

Och så tycker jag om dina bilder!