onsdag 6 januari 2010

Smörgåstårta


Det gick bra idag med alla trumpeter och flygelhorn, kykör och orgelspel.
Mycket folk för att vara lågsäsong i ky.
Smörgåstårta , tal, sång, gratulationer och visning av nya utrymmen följde.

Jag tittade in hos släkten.
Min svåger hittade på en sång hastigt och lustigt -
tyvärr kan ni inte höra melodin men den var hurtig och i dur.
Såhär: Jag kan inte böja mej, jag kan inte svänga mej - för jaaag, äääär, raaaaak!
Han påstod själv att han skulle sjunga den hos ortopeden i morgon :-)
Diskbråck är ett annat namn på hans sång :-(

Hemma städade jag och åt auraost, ost och medwost på knäcke.

Mannen och jag åkte till stan på bio - Avatar.
Vilken upplevelse! Makalöst! Den filmen kan jag rekommendera!
Vissa flippade moment - men som helhet - BRA!
Och vilken fantastisk syn att se alla medmänniskor med 3-D glasögon....

E ji kaalt däruut.

1 kommentar:

mariavivianne sa...

S har sett filmen, tyckte de var kanon!