lördag 16 maj 2009

Dag 135

Dagis.

Stan med MK produkter.

Brändö och systers lägenhet.
Hon var inte hemma - så jag beslöt
att ringa på hos grannen mitt emot.
Det hela slutade med att jag
satt i deras finrum och drack te och
åt roliga chokladkarameller.
Den unga mamman hade klätt upp sig
och hennes ursöta flickbebis fick jag
klämma på. Jag berättade om mina
syskon och att min bror skall gifta
sig - då sa kvinnan: -me tulemme!
Var är det? Festen alltså....
Min syster har berättat om detta för den
blivande bruden. Jepp.
Sedan kom mannen hem och jag fick hälsa på
honom också. I den varma lägenheten med tjocka,
stora mattor på alla golv och ett möblemang
som hämtat ur Tusen och en natt. Men det fanns
på närmare håll: Suomi-Sohva.

Starkt försenad körde jag mot Årvas.
Fick förvarna min tenor och vi sköt fram
övningen med 30 minuter.

Hade medarbetarträff.

Levererade en kantele till Gullvivan.
Där satt kvinnorna ute i solskenet med
solhattar på huvet och plädar om benen.

Grät en skvätt på hemvägen över livet
som varar länge eller tar slut helt plötsligt.
Och vemodet som man kan känna över livets gång.

Gjorde potatis-purjolökssoppa och varma smörgåsar.

Skjutsade mannen till banken för avfärd med
Svanbäcks mini-buss till vikingafest i Solf.

Sedan hade jag ont i mina ben - igen.
Läste resekataloger och åt godis.
Sov en snopp (som vi brukar säga).

Tog en värktablett och började städa.
Drog lakan med de större barnen.
Såg en rolig film: Get smart.

Lade mej seeeeent.

Inga kommentarer: