söndag 10 maj 2009

Dag 130

Morsdag.

Inleddes med den galna sången:

min mam min mam min mamma- är världens
bästa mamma - hurra, hurra det är mammas dag idag!

Frukost på säng. 3 fina kort.
En fint målad klädhängare av lilla - grön med orange
prickar. En chokladplatta av stora.

Frostade muffins.

Åkte i galopp till jobbet.
Via svärmor!

Prästen höll en rekord-snabb predikan.

Hem. In via blomaffären.

Masskaffning hos mormor och morfar med anledning av morsdag.
32 personer och en hund i 2 små rum och kök.

Hem - gjorde sallad.
Cyklade till mor.
Systrar och bror med respektive åt: grillat kött, klyftpotatis
och olika sallader. Syster hade gjort en fruktsalsa - som var
väldigt god tillsammans med en brie-ost jag tagit med.
Mor hade gjort en mumsig pastasallad med salami och mozzarella bl.a.

Till dessert: Sachertårta made by the pregnant sister. Mäktig - kan väl
vara rätt beskrivande för tårtan ;-)

Sedan hade lilla och hans kusin änglavakt då de var i lekstugan
och överdelen till en bokhylla plötsligt ramlade ner över dem.
Bokhyllan har glasdörrar...

Nu har jag sett på trolltider, förhört mellan på engelska och stavgått
med moster.

Hejdå!

Inga kommentarer: