tisdag 5 maj 2009

Dag 123

The family åkte till the church!
Bra! Roligt möte - med "charader"
heter det månne så - i början av gudstjänsten -
när också barnen var med.

Min älskling fick i uppdrag att
visa en fantastisk mening som innehöll
bl.a. "mjölk och honung". Det var roligt
att titta på honom. Puss!

Eller varför inte vår barnpastor som med ett
skutt hoppade upp på dopgravskanten och balanserade
intill en Benjaminfikus - modell större - för att
vi i publiken skulle fatta att han var Sackeus i
mullbärsfikonträdet ;-)

Efter gudstjänsten åkte vi till Koskö efter mellan.
Hem via Sale.

Mannen gjorde en ännu mer fantastisk wok av gårdagens
rester samt litet tillägg bacon, grönsaker,korv och så!
Jag gjorde smarrig sallad med tomat, mozarella och olivolja,
citronsaft och svartpeppar. Miums!

Vi åt ute i solskenet på altanen - iförda solglasögon och hattar.
Jag som blivit förkyld hade rätt mycket kläder på.

Syster m. familj kom och åt med oss - så trevligt!
Efterrätt: chokladmousse och physalis/kapkrusbär.

Syster röjde undan efter måltiden. Jag snarkade i min
bädd en stund.

Sedan blev det jobb för både mej och mannen.
Mot Årvas!

En intensiv dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

barnpastor... önskar starkt att jag kunde använda det ordet ofta och mycket :)