måndag 11 maj 2009

Dag 131

Cellu-shape omsluter mina lår. Känns tryggt inför
nattens vila.

Har idag arbetat mellan 9-12.

Har suttit i bilkö ca 20 min. sammanlagt
på min tur-retur resa till och från arbetet.
Lemminkäinens orangefärgade bilar syntes
vartän ögat såg. Och en tjock dimma låg över
Kyro älv. Såg ut som en scen från Sagan om Ringen...
Fattades lite orcher bara.

Jag blev skrämd när bygg-gubbarna sprängde -
mitt i det att jag och barnen stilla sjöng
broderjakob ackompanjerade av jordgubbeackordet
på kantele.

Jag åt en god lunch av gårdagens rester.

Jag vilade middag.

Beställde besiktingstid.

Jag började städa, hänga tvätt, damma sängkläder osv.
Hämtade sonen från dagis.
Åkte till kyrkan och konstaterade att mannen ännu har
min kyrknyckel.Arg.

Hämtade en första hjälpväska från posten.
Handlade på Sale.

Sedan planterade jag och lilla blommor = myys!

Åt en bit bondost och lite mera ost.

Tittade på Babben.

Gick ut och planterade stenväxter på muren.
Träffade syster, kusiner, barn, mor , moster osv.

Cyklade en försvarlig bit med mostern.
Lyssnade på koltrasten.

Lyssnade på King´s Singers på youtube.

Läste om kvinnor som mördas av sina män.
Man spyr! Varför kan han inte bara låta henne gå!?!?!?!?!

Bytte sängkläder.

Duschade.

Tack för idag!

Inga kommentarer: