torsdag 24 juni 2010

Dagen då jag blev ökänd


Det känns bra att själv producera roligt material till bloggen....

Bergsprängaren som jag lånade igår av min käre make - glömde han att ta
ur min bil idag då han åkte.
Störande för honom - då det betydde att han skulle vara utan musik i närmare
2 timmar innan jag kom till jobb.

Jag tyckte detta var rent ut sagt litet jobbigt och fånigt - så jag beslöt mej för
att göra en minnesvärd returnering av mitt lån. (till saken hör att maken var sista dagen i arbete
före semestern idag)

Så skedde också men inte riktigt som jag tänkt...

Jag letade efter Ledins "sommaren är kort" men hittade den inte.
Tog då en Toto skiva och beslöt mej för att spela "I can´t stop loving you".

Väl framme smög/hastade jag in i kommungården, placerade sprängare i socialens
väntrum och startade låten
precis där refrängen sätter igång.
Jag vred upp volymen rejält och tog
sedan till harvärjan(?) dvs. spurtade ut och gäsade iväg i min bil.

När jag kom runt hörnet av kommungården såg jag till min fasa att makens bil inte
stod på parkeringen - som jag planerat.
Tanken var ju att han skulle känna igen låten och eventuellt lägga ihop 1+1....
I stället fick mitt tilltag som följd att kvinnan i kommunens telefonväxel
inte hörde vad folk sade och hon blev tvungen att spurta genom halva
kåken för att komma åt "spelaren" och rycka ur sladden på densamma.

Folk hade blivit litet lätt uppjagade.

Berndt hade köpt wienerbröd till oss!

Ikväll har vi kaffat med goda grannar på balkongen,
samt provat kläder, scarfar och smycken från Thailand.
Jag har fått låna 3 stora väskor proppfulla med kläder, väskor, smycken i silver och
av sötvattenpärlor m.m.
Finns hos mig till tisdag morgon.
Välkommen in att shoppa!

Over and out.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Där bjöd du på ett ordentligt skratt! Kram!

Inger sa...

Trevligt att återupptäcka din blogg. Kingis är också min favorit!

mariavivianne sa...

Du är unik, min vän!!! Stora kramar!