fredag 31 oktober 2008

Sammanfattning av min dag



Tidig väckning.

Jag drömde om spindlar.
De var inte trevliga och vi var liksom instängda
i ett rum. Jag och min mor och någon av systrarna.
OCH spindlarna.
Eländes. Tolkning någon?

Dusch.

Till dagis med lilla E.
(samåkte med maken)

Konstaterade att jag glömt jobbnycklarna hemma,
svängde in efter dem när vi kom från dagiset.

Grälade med maken om var någonstans i ljudboken jag
respektive han befann sig - vi skulle lyssna
på "män som hatar kvinnor" av Stieg Larsson.
Så pass.

Igår när vi åkte hem nämligen...så fick mannen
panik när jag hade hunnit längre i boken än vad han hade.
Med den påföljden att jag tryckte av eländet (inte maken).
Så det han gjorde igår kväll var att lyssna intensivt på
mp3-n....

Uselt väder.

Jobbade på kansliet.

Övade i kyrkan.

Åt mat på centrumskolan - gott!

Hade uppsjungning med klass 2 och 3 där.
Psalmedaljskoj-så heter det.
De sjöng för att få en bronspin av mig.

Och som de sjöng sen! Underbart!

Dagens ljuvligaste kommentar kom från en ljuv tjej på 2-an:
-hödu, ja eelskar denhär medaljen!
Det kom från hjärtat!

Öva mera.

Klä om, locka hår, sminka.

Vänta på 2 försenade musiker.argh.

Begravning.

Uselt väder. Sa jag att det var uselt?

Paraply. Kommentarer som: -sjung snabbt (inte jag som sa det alltså)
- när jag delade ut
psalmen som skulle sjungas vid graven.

Tog ton efter att prästen sagt sitt - DÅ hände det.

Vid min sida stod en liten gubbstrutt.
Inuti gubbstrutten fanns en jättelik röst.

Jag hann bara dra in luft och inget mer så satte han
igång att sjunga. Helst hade jag velat gapskratta -
men det var inte läge för det. Behärska behärska.

Han var pensionerad kantor. Så.

Nu är jag hemma efter en låååååååång dag.
Morgondagen går också i arbetets tecken.

Hej-hej.

Inga kommentarer: