söndag 19 oktober 2008

I helgen



Jag och min älskling nr.1 fick åka ut till m&p:s villa på fredagkväll.
Våra barn var hos m&p.

Det var ruskigt väder med blåst och regn -
men inne i villan eldade vi brasa och jag hade mina nya ylle
sockor på fötterna så det var helt uthärdligt.

Vi åt goda saker, pratade och skrattade mycket.
Det gjorde så gott.

På lördagmorgon brakfrukost med stekt ägg&bacon!
Mannen utövade hobby nr.1 = fotografering.
Jag stickade litet.
Så åkte vi hemåt igen.

Tack kära mamma&pappa!

Hemma sydde jag nya gardiner i vardagsrummet.
Jag passade också på att flytta om litet grann.
Det blev ännu finare (igen) !

Till middag åt vi spagetti och köttfärssås.
OCH inte att förglömma råriven morot by Kenwood.
En maskin som jag inte var så nöjd med och som
vi reklamerade - men den kom snällt i retur till oss....

På kvällen åkte vi till lillasyster som firade sin födelsedag.
Syster och bror med respektive samt mor&far var också där.
Systern hade bakat en stor mängd smarriga kakor, cookies,
cupcakes och muffins.Galet gott!

Vi sjöng: Ja må hon leva i många stämmor - i deras kök.Fint.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är så fina.