fredag 24 oktober 2008

Effektiv


Det var jag igår.

Jag skötte lilla A.
Han började med att gråtande krypa mot
vindfånget och ytterdörren...
Sedan hade vi alla en lättare period
då vi läste böcker och lekte med plastmat.
Tyvärr varade den perioden inte så länge.
Då gick vi till gamlamommo och moffa.
Där var det fullt med roliga gubbar.
A. var nöjd och grät icke mer.

Jag och lilla E. räfsade löv.

Vi körde bort en del kvarlämnade trädgårdsmöbler.

Jag baxade in en korgsoffa i vårt förrådsutrymme.
En traktor stod parkerad alldeles utanför dörren
och det blev fasligt trångt.
Men jag blev arg och besegrade traktorn samtidigt
som jag mosade soffan.

Jag skruvade fast borstarna på vår trapptrall.

Jag tvättade bilen!!! Min far hjälpte till med
högtryckstvätten.

Jag badade lilla E.
Sedan ringde jag jobbsamtal och letade advents- och julmusik.

Jag och barnen åkte till Oravais.
Planerade kvällens gt med prästen.(jag)

Köpte lite mat och åkte upp till fh där maken mötte oss.
Hade en mysig famijestund innan barnen blev skjutsade till
svåger med fru och lilla E.
Maken och jag fortsatte i arbetets tecken.

Hämtade barnen... dvs. vi häckade hos M&L ett bra tag
och blev bjudna på citron/lakritskaka! Mumsigt!

Kom hem kl.22.

Stickade.

Zzzzzzzz.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lät nästan som en otäckt effektiv dag. Citron-lakritskaka däremot lät som en bra sak. Hemmagjord?

Stinas mys sa...

Hemmagjord var ordet! I kakan fanns det sammanlagt 3½ käck!
L. åt en halva själv - resten fick vara med i kakan.Minns inte om det var på mammapappa eller familjeliv som hon hittat receptet.Oj - vilket extreeemt långt svar detta blev! Hälsningar från Oravais.

Anonym sa...

Man blir andfådd