onsdag 6 februari 2008

Uppdatering?


Så här ser det ut när en liten karl har diskat.
-Så! Nu ha ja diska allt klaat!!
Foto:A-S Strand


Många dagar har gått.
Fina dagar, sorgliga dagar.

Idag fick min präst en tupp i halsen.
Den röst som steg upp ur hans strupe
kunde antagligen härledas till hans
glada barndomsdagar.

Dessutom råkade tuppen sätta sig just som
min präst sade: -fasta.
Jag kämpade för att inte gapflabba.
Besvärligt.

Den eländiga tramporgeln som var tillstädes
idag var usel-verkligen.

Två tangenter fastnar och fortsätter att ljuda
oavsett hur jag spelar. En annan tangent har
liksom bytt ton.Nu är den ½ tonsteg lägre.


Jag har tagit ett riktigt fult och miserabelt
passfoto. -Nu blev det allvarligt, sa fotografen.
-Bra, sa jag.
-Nej,jag är inte nöjd och du kommer definitivt
inte vara nöjd. Men passbyrån blir nöjd, sa f.

Igår hade vi vårt första läsmöte för säsongen.
27 själar närvarade.
I slutet av del 1. utbrast en själ;
-får ja lees in dikt?
Min präst blev överrumplad (1 eller 2 r?)
Själen läste sin dikt - den var fin.


I helgen gjorde jag bort mig genom att be
en liten gubbe (som jag trodde var vaktmästare)
om toalettpapper till damwc:n.

Det visade sig att den lilla gubben var kantor.

I måndags kramade jag en annan gubbe på Mini-manis
parkering. Då hade följande dialog utspelats:
-va har du där? gubbe
-1 euro. a-s
-va! faasen e siir jo ut som en 20-cent e de! gubbe
-nej de e nog en 1 euro, du får ju kom och jaag mej annars! a-s
-e de får du ge mej en kram för. gubbe

Kram

-nu gjorde du en gammal man glad, min dag e räddad. gubbe

Dialogen kretsade kring en köpkärra och myntet däri,
för den som undrar.

Over and out.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj Stina, du är så rolig. Och det blir bara ännu mer kul när man samtidigt som man läser hör din röst.

Ha ha, du förlänger min liv :)

Anonym sa...

ojdå jag skrattade så hårt att jag inte såg att det skulle stå "mitt liv"
Så tokigt det kan bli ;)

Stinas mys sa...

Det händer mycket roliga saker
runtomkring.Så är det.
Har det ordnat sig med musiken? Kram!