onsdag 20 februari 2008

Läsmötet rockar fett


Jahapp!

Här e jag mitt uppe i den mest intensiva läsmötesperioden.

Nyss hemkommen från ett väldigt roligt läsmöte.
Jag citerar." man krysta sånder in pääro å blanda me sååsin,
-men förhääda, int sko vuor katt jit he"
Gällande kattmat förr och nu...

Jag fick mej ett par fina sticka-sockor av värdinnan.
Flera tanter tyckte jag såg väldigt ung ut och trodde
jag var en ogift flicka. :-)

I hemmet fanns en juke-box. Jag fick efter avslutat läsmöte
välja en låt från den... Jag valde AC/DC heatseeker.
Det rockade rejält. Alla fick bråttom ut ur det trånga vardagsrummet.
Min präst skrattade gott, där han höll på att packa ihop.
Jag påpekade att det var bra att jag inte valt; Highway to hell!
Den fanns också på boxen.

På hemväg såg jag en jätteälg på en åker bredvid vägen.

I måndags läste lilla E. upp alla bokstäver på dörren
till barnrummet/loppis : SSS - K - OOO - R ( fast R-et
var ju inte ett renodlat RRRR. ) Men i alla fall!
Heja Magnus/Brasse/Eva!!!

Godnatt!

Inga kommentarer: