måndag 14 maj 2012

Morsdagen 2012

Dagen började med frukost på sängen!
Lilla gav mej en egenhändigt gjord pannlapp - hur tjusig som helst :-) Av mannen fick jag en berlock till mitt armband. Sedan hann jag med en liten motionsrunda och date med ett antal släktingar. Tyvärr inhiberades det traditionella mega-morsdagskaffet hos min mormor - då både hon och 2 av mina mostrar blivit magsjuka :-( Vid 15-tiden hade vi middag hos mamma - med systrarna och deras familjer. Vi åt mycket och god mat och mosade granbarkborrar
som i stort antal sökt sig in i värmen. Den traditionella bilden med mormor och barnbarnen
blev dock av...Denna bild är från 2008 - har kommit 2 barnbarn efter det. Det hela utmynnade i en kaotisk scen - med skrik och skrän, samt folk som flydde undan ljudmattan från små, skarpa gossröster ;-) Finns inte en chans i världen att det skulle finnas en normal bild bland dem som togs. Alltid var det någon som pellade sig. Jag gjorde mitt bästa för att underhålla. Men min kära mor sade ifrån... På kvällen räfsade vi och jag härjade i rabatten - det skall jag fortsätta med idag. HEJOM!

Inga kommentarer: