onsdag 2 maj 2012

MAJ 1

Igår körde vi iväg till Klemetsgårdarna - där det förövrigt blåste svinkallt mellan husen. Vi köpte mjöd, munkar och såpbubblor. Jag försökte mej på att vara rolig - när jag kikade på en hemvävd matta för 47 euro och en vilt främmande man stod bredvid mej. Då föreslog jag klämkäckt och med OBS! glimten i ögat;-Du betalar väl du? Den stackars mannen sade ingenting utan stirrade bara skrämt på mej och gick sin iväg... Jag som tyckte jag var så rolig! Vi drog vidare till Årvas och tittade på de hårt arbetande svågrarna.
Vi fick plastglas med dannebrogen på av svärmor
och så gick färden vidare till Kovjoki. Det var där alla var - märkte vi. Vi parkerade ut på en lindo och gick för att beskåda ångloket Emma m.m. Jag och lilla åkte med tåget medan far lekte paparazzi. Efter tågfärden sammanstrålade vi med familjerna Mikander och Blomqvist och åt sedan älgköttsoppa.
Sedan for vi hemåt. Stannade till i Årvas igen och kikade på hus i Tacksamviken. Åt sedan god glass på Tesses i Vassor. Massor med folk. På kvällen var vi ut och räfsade.

Inga kommentarer: