tisdag 25 november 2008

Dagarna de går och går...


Jag är tillbaka!
Nu blev ni glada va!?!

Det finns mycket att skriva om,
mitt liv är väldigt innehållsrikt och varierande.
Men att ta sig tid varje dag har då inte blivit av hittills.

Eftersom jag för en tag sedan beskrev vad jag såg på mitt/vårt skrivbord -
tänkte jag - för att få en början - berätta om vad som syns
på vårt köksbord i denna stund-

- fruktfat
- dator
- tummeli vårdsalva
- bubbelplast
- liten björn
- glasburk med värmeljus
- disktrasa
- tändstickor
- xylitoltuggummi
- stenar och snäckor
- tomma mjölkburkar
- svart porsche
- plastglas
- skärbräda
- äppelkärnare
- teckningar
- läxböcker
- missionsstandaret
- nejlikor i vas

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja, jag är glad att du är tillbaka! trots att jag har glädjen att få höra om ditt liv också IRL är det så roligt att läsa det du skriver! Började fundera hur lång lista det skulle bli om jag räknade upp det som finns på mitt 4 meters sybord...

Anonym sa...

Men varför en hund? Har ni skaffat hund? Är det en bekants hund som lyckats ta sig in i ert hus?
Min mor är mycket duktig på att informera mig om vad som händer och sker på backen men inte har hon sagt någonting om en hund!

Anonym sa...

Ida, din kommentar förvirrade mig...jag funderade om jag blivit yr på riktigt då jag inte kom ihåg hunden från "bordslistan". Var tvungen att gå tillbaka o läsa ännu en gång vad som fanns på bordet och såg först efter en stund att det var en hund på bilden...

Lät fint med nejlikor i vas!

Anonym sa...

Jaa, jag är också glad att du är tillbaka! Ja, ett köksbord rymmer mycket...:) Yvonne

Anonym sa...

ett köksbord rymmer mycket??? kanske man inte säger så?? det ryms mycket på ett köksbord...:)Yvonne

Stinas mys sa...

Hunden som finns på bilden är inte
vår. Den googlade jag fram igår kväll när jag letade efter bilder på köksbord...Kul med kommentarer!