onsdag 27 augusti 2008

Min Monark - en vän som håller stämningen i alla väder

Idag var det en glädjens dag!

Musik Enqvists

Lasse kom till Oravais

kapell med en Johannus orgel.



Närmare bestämt en -

Monarke Positive Van Rhijn II.



Denna underbara skapelse ska jag från och med

idag få spela på i kapellet. Fantastiskt!

Orgeln är digital. Behöver inte bekymra mej

ens för minusgrader!



Tangenterna har en kärna av trä - vilket gör

att man får ett anslag med motstånd. (det lät intressant)

Jag har en höj- och sänkbar orgelpall....Det ni!



Orgeln har en pipfasad - men det är bara fakepipor.

Innanför dessa finns nämligen en hel rad med förstärkare

inte mindre än 12 stycken.



5 gubbar (däribland min man) lyfte idag orgeln på plats.



Jag köpte varma grisar och lemonad och bjöd alla (utom min man)

efter väl förrättat arbete. Ska väl tillägga att min man inte längre

var på plats när bjudningen ägde rum.



Begravning inkommande lördag - då gäller det för mej och Monarken!













1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, tufft! Låter den bra också? Antar att den är mer lättspelad också om de är digital?