måndag 23 juni 2008

Tillbaka i vardagen





Hemma efter en minst sagt intensiv resa!
Helt underbart har det varit och jag vill
varmt rekommendera en resa till Israel!!

Dag.1 Väckning kl.05.16

Start från Vasa med Blue1 kl.08.30.
Träffade M. på Arlanda. Glädjeyra och
overklighetskänsla!Köade 1½ i väntan på
utfrågning av skarpögd israelisk säkerhetsvakt.
(kvinnlig) Det fanns många som skötte frågorna
men det tog ändå lång tid.

Planet skulle starta kl.12.25 men pga. säkerhets-
check och problem med x antal personer startade
vi kl.13.40. Då hade vi suttit i planet över 1 h.
Det blev lite varmt och speciellt tråkigt för de
barn som va med på resan.

Framme i Tel Aviv kl.19.40 lokal tid.(samma som i Finland)
I stor grupp fram mot utgången och en fantastisk solnedgång!
Värmen och fukten slog emot oss. Okej nu är vi här!
Lila/rosa bussar körde oss sedan upp till Jerusalem och hotellet.
På hotellet blev vi informerade om att vi genast skulle gå
till de dukade middagsbordet. Tyvärr utan att först få gå
och fräscha upp oss...Nåja.Så åt vi brakmiddag efter kl.21.

Upp på rummet. Med den fina toaletten. Försökte ta in och fatta,
men det gick inte. God natt!

4 kommentarer:

Caroline sa...

Du är utmanad! Läs min blogg...

Anonym sa...

Hejsvejs!

Jag saknar dig! Hoppas du börjar blogga snart igen.

Kram från din

resekompis

Kamomilla sa...

Hejsan!
vad roligt att du lämnade en kommentar på min sida, vilket ju gör att du är med i utlottningen ikväll!
kamomilla

Kamomilla sa...

Hej!
Jag vill bara berätta att du har vunnit det första smycket i min utlottning!!

Är du snäll och skriver en e-mail åt mig med din adress så jag kan sända det åt dig?

tidlosating@gmail.com

Kamomilla