fredag 27 juni 2008

Dag 2.




Vi sov med mörkläggningsgardinerna fördragna.
Bad M. att dra isär dem för att kolla om det var ljust...
Hon gläntade på gardinen och ljuset exploderade in!

Aaaah! skrek jag. Steg upp och gick för att kolla utsikten.
Men M.!! ropade jag (igen) Utsikten va jättefin.
Och det syntes väldigt tydligt att vi inte va i Finland.
Alla hus va ljusa till färgen och det fanns inte så många björkar.
(i Finland är alla hus mörka och det finns mycket björkar...)

Påbörjade uppfräschning och påklädning.
Ner till en makalös frukost.
Vi startade lätt med litet pannkaka och chokladsås. ;-)
Vid juiceautomaten träffade jag en kvinna från Minneapolis
vid namn Princess Johnson!!! -That´s my birthname sa hon
då jag tyckte att hennes namn var fint.

Sedan vattenflaska och in i bussen med busskapten Göran och guide Björn
samt chaufför Juda.Göran hälsade oss välkomna på den bästa bussen.
Litet praktisk info och så bön. Sedan upp mot Oljeberget.

Helt sanslös utsikt!! Den som man sett på bilder i bibeln och andra
fina böcker. Det var skräpigt på "berget" men det gjorde inte så mycket.
Lovsång och bön samt ett kortare tal av Ulf. Underbart att lovsjunga
och be med alla dessa människor!

Jag fotade mycket i min iver!

Inga kommentarer: