fredag 4 april 2008

Detta har hänt





Idag har jag och lilla E. ugglat hemma.
På lilla E:s dagis var det igår endast 8 barn
av normalt 20...Tanterna är också sjuka.
Jag ville inte föra honom dit då det inte
var "pakko".

Stora E. har haft stafettdag tillsammans med en massa
andra 5-e och 6-e klassister i Botniahallen.

Maken däckade i någon form av diarre´.Jiihaa.

Jag har ett helt otroligt välstädat hem.

Lilla E. och jag var ute och städade vår trappa.
Eller snarare runt trappan.
Glas och metall till insamlingspunkten.
Ett strykjärn....till garaget.
Skidor,pulka, sparkstötting till vårt blivande gym(!)
(ett litet förrådsutrymme i garaget)
Jag hittade också myrägg(flythjälp), en kniv, en gaffel,
samt annat löst skräp.

Jag hittade en jättefet gul larv, den blev antagligen
spetsad på min kratta. Äckligt!

Jag och lilla E. åkte in till "byjin" för att förlusta oss.
Samt slippa se maken. Stackarn.

Jag besökte St1 som hade värsta jippot med unga kvinnor i
gul/grå overaller samt rabattkort i händerna.
Jag fick ett rabattkort. Naturligtvis sade automaten
-kommunikationsfel efter att jag matat in rabattkortet
och visa electron. Jag gjorde om processen samma sak!!
Då var kön bakom mej så lång att jag gav upp och tankade
på Sale istället.

Vid Sale blev jag inparkerad av en postbil som nog skulle
statuera exempel. (posten har sina utrymmen i samma hus som Sale)
Taskigt för mej. Jag fick krypa in från
passagerarsidan och det var så arma!!! nära att backspegeln
skulle ha skrapat i.

Besökte även K-affären, banken, hälsostationen (låst)
och insamlingspunkten för min burkar.

Hemma gjorde jag wok, med kyckling,nudlar och findus
classic w.

Satte fart mot Årvas och Way-up övningen.

Hemma igen. Nytt Sale-besök. Jag gjorde ett sånt brak-fynd!!!!
För 5 euro styck köpte jag skivorna som syns på bild.
Annars är priset 23 e för EN skiva.

I morgon väntar konfirmanderna på mej.

Hej-hej.

Inga kommentarer: