fredag 9 maj 2008

Roligt som händer...


Igår när jag stod och rörde i en vitsås till lasagnen,
ringde min mobil - dold nummer.
Jag brukar inte svara när det rings med dold nummer.
Men det gjorde jag nu - då - i allafall.

En finskspråkig man presenterar sig.
Min köksfläkt brusar högt och vilt.
Jag svarar att jag kan "vähän" finska.
Han säger att han skall läsa LÅÅÅNGSAMT.

Alltnog. Mannen påbörjar sin läsning.
Jag uppfattar ordet "alushousuja" (underbyxor
på finska). Jag frågar: -alushousut!?!?!
Han svarar jakande, varpå jag brister ut i
världens gapflabb och den stackars mannen säger:
-Älä naura... (skratta inte)

Jag skulle alltså få trosor: string eller
mera mommo-style hem till dörren - otroligt förmånligt.
Jag tackade (nej) och önskade honom lycka till.

Min älskade lilla E. hade hem morsdagspresenten från dagis.
Han visade genast vi kommit hem en underbar burk med kakor.
Han ville också äta upp dem strax.

Jag sa att vi måste vänta tills morsdag.
Han undrade då om vi kunde "fara till morsdag" så
han skulle få äta kakorna....

Idag när jag kom hem efter att ha besökt de 2 lokala
bybutikerna,märkte jag att min kjol var mycket kortare
baktill än fram...Den hade liksom hasat upp på min rompa.
Alltid gläder man någon. :-)


Ikväll har jag varit på disco som övervakande förälder!
Såg varför mellan J. blivit vald till discokung tidigare.
Han dansade helt galet! Undrar från vem han fått den gåvan?

Idag åt jag 2 vårrullar.

Hej-hej.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag brukar avfärda telefonförsäljare så snabbt att jag får dåligt samvete. .. Sofia.